Portret Kobiety

Wydarzenia / Prasa kosmetyczna



Kosmetyki & biznes 06/2005 (25)

Prasa kosmetyczna / Kosmetyki / BiznesSpis treści:

 

8 - Rynek masowych kosmetyków zapachowych

14 - Jak dobierać perfumy

20 - Tajemnice ludzkiej atrakcyjności

26 - Mały słownik perfumeryjny

28 - Demografia i kosmetyki

35 - Wielkie seminarium kosmetyki

36 - Jak pachną święta

39 - Konkurs Świąteczny

40 - Siła dążenia do sukcesu

42 - Elumen Award 2005  - Amsterdam goes

43 - Szkolenia dla detalistów

50 - Reengineering procesów

54 - Nadmierne kilogramy masy ciała

58 - Wywiad - Być kobietą ubezpieczoną

59 - Nowa subdomena Renowator.kobiety.pl    

60 - Życie jest po to, aby się nim cieszyć - TOYOTA

62 - Dłonie - wizytówka kobiety

65 - Najnowszej generacji tuby laminatowe już w Polsce

66 - ... to tak przyjemnie widzieć wokół siebie wielu zadbanych mężczyzn ...

70 - Odkrywamy tajemnice kawy

74 - InterCHARM Rosja - relacja potargowa

78 - Innowacyjne opakowania

82 - Salon Katowice 2005 - Targi kosmetyczne i solaryjne

86 - Nowa seria BMW Z4

88 - Otwarcie zakładów Basell Orlen Polyolefins w Płocku

91 - Sukces Cecylii (Cecylia Morończyk zwyciężczynią polskiej edycji "Elumen a World")

92 - Sukces w zasięgu ręki

95 - www.e-kosmetyk.pl

96 - Bielenda - Jubileusz 15 - lecia

98 - KOSMETYKON - Kosmetyk Roku 2005

Some news in English

100 - InterCHARM 2005 reports results
102 - Bramlage's new roll-on design
104 - Titan: New Airlessystems Packaging
106 - New shampo bottle delivers 'retro' style
         Valois announcement
         GEKA's new moulded brushe


interCHARM Rosja 2005

Już po raz 12 Moskwa stała się najważniejszym miejscem na kosmetycznej mapie wschodniej Europy. Stało się to za sprawą największych w tym rejonie i jednych z największych na świecie targów kosmetycznych - interCHARM Rosja 2005 (10-14 listopada 2005). O ich randze i znaczeniu świadczy przede wszystkim ogromna ilość wystawców z całego świata (których w tym roku było aż 733, z czego 30% stanowiły firmy zagraniczne) oraz niebagatelna liczba 93.500 odwiedzających, z których 90% to kadra decyzyjna (właściciele, dyrektorzy, kierownicy wyższego szczebla itp.).

Rynek rosyjski nadal uważany jest za jeden z najbardziej chłonnych i pełnych potencjału rynków Europy. Ponadto odnotowuje się tam olbrzymią dynamikę wzrostu rynku kosmetycznego, co jest ewenementem niemal na skalę światową. Polskie firmy również podzielają tę opinię, dlatego co roku licznie gromadzą się w Polskim Pawilonie Narodowym, stanowiąc jedną z najsilniejszych grup wystawców, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością, przyciągając coraz większe rzesze odwiedzających. W tegorocznej edycji polski pawilon reprezentowało 38 firm, wśród których znalazły się m.in.: Anpack, Arexim, Bell, Betasoap, Bio Cosmetics, Chantal, Dermika, Eurovetrocap, Eveline, Flos-Lek, Harper Hygienics, Heinz Glass Działdowo, Heinz Plastic Polska, Kolastyna, Miraculum i inne.

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 74

 

Tajemnice ludzkiej atrakcyjności

Czy istnieje kosmetyk, który natychmiast zwiększyłby Twoją atrakcyjność? Czy to   możliwe, by po jego zastosowaniu Twoi klienci stali się skłonni do wydawania znacznie   większych pieniędzy na Twoje produkty?  Jak to się dzieje, że niektórzy przeciętni mężczyźni   wzbudzają zainteresowanie najpiękniejszych kobiet?

Odkrycie feromonów

O odkryciu ludzkich feromonów krążą już legendy. Mówi się, że w jednym z laboratoriów zajmowano się ekstrahowaniem androstenonu, gdy jedna z fiolek uległa rozbiciu, a zawartość rozlała się na ubranie laboranta. Tego dnia zauważył, że wzbudza niesamowite zainteresowanie wśród kobiet. Gdy po czasie prawda wyszła na jaw, syntetyczne feromony ludzkie natychmiast pojawiły się w sprzedaży i do dziś chętnie kupowane są przez ludzi - najczęściej przez mężczyzn uganiającymi się za kobiecymi spódniczkami..

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 20

 

Rynek masowych kosmetyków zapachowych

Przed nami kolejne święta i związane z nimi zakupy. Zachęceni licznymi reklamami i promocjami, jak co roku w ramach świątecznych zakupów będziemy także szukać prezentów dla naszych bliskich. Wszyscy z nas, co najmniej raz, spotkali się problemem co kupić kuzynom czy krewnym. Prezentem chcemy przecież sprawić radość. Cóż będzie lepszym podarunkiem niż kosmetyk zapachowy, kiedy na co dzień rezygnujemy z przyjemności na rzecz praktycznych zakupów. Przecież każdy z nas lubi czuć się zadbanym i ładnie pachnieć!

 

Według badań prowadzonych przez MEMRB w okresie od września 2004 do sierpnia 2005 sprzedaż masowych kosmetyków zapachowych wyniosła 88mln sztuk o wartości 1.2mld złotych. W porównaniu do roku ubiegłego rynek kosmetyków zapachowych dla kobiet charakteryzował się nieznacznie większą dynamika wzrostu pod względem wartości niż kosmetyki zapachowe dla mężczyzn. Każda z kategorii odnotowała po około +7% wzrostu. Natomiast z punktu widzenia ilości sprzedaży przewaga leżała po stronie produktów dla mężczyzn, które mogą się poszczycić +5% nadwyżką w odniesieniu do wyników z roku ubiegłego. Podczas gdy zapachy dla kobiet osiągnęły niespełna +3% wzrostu...

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 8

 

Jak dobierać perfumy?

Dobieranie perfum to czynność niewątpliwie bardzo przyjemna ale zarazem bardzo osobista , subiektywna i wbrew pozorom wcale nie taka łatwa. Perfumy, jak każde dzieło sztuki, wymagają przede wszystkim czasu: trzeba się w nie "wsłuchać", kontemplować aby je naprawdę poznać. I raczej warto ten czas zainwestować, bo po pierwsze, to sama przyjemność, a po drugie, wybierając nieświadomie, możemy wydać pieniądze na zapach, który okaże się na nas mało wyczuwalny bądź będzie w zupełnej sprzeczności z naszą osobowością.... Tymczasem perfumy to też narzędzie komunikacji, niosą ze sobą pewne informacje o nas, dobrze zatem wybierać je świadomie.

Przy doborze zapachu należy sobie zdawać sprawę, że to, jak pachną perfumy, zależy od kilku czynników. Ważnym czynnikiem wpływającym na "ostateczny kształt" zapachu jest nasz naturalny nośnik : skóra.

Dlatego, a to jest błąd często popełniany przez kobiety,  nie należy dać się zwieść zapachowi którym pachnie ktoś obok nas, ponieważ skóra modyfikuje zapach perfum...

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 14

 

Reengineering procesów, czyli jak osiągnąć maksymalną efektywność i zwiększyć wartość przedsiębiorstwa

Menedżerowie każdej firmy muszą myśleć o przyszłości i przez cały czas aktywnie ją współtworzyć poprzez pracę nad rozwiązaniami dostosowującymi organizację do ciągle zmieniającego się otoczenia, a także do nowych warunków stwarzanych przez zmiany. Zaniechanie tych działań, skupienie się jedynie na "pracy bieżącej" może w dłuższej perspektywie negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy i jej pozycję na rynku. Często także prowadzi do poważnych zakłóceń w funkcjonowaniu istniejących procesów  i w konsekwencji powoduje spadek produktywności.
To, czy w przedsiębiorstwie skutecznie rozwija się istniejące zasoby, łączy wewnętrzne umiejętności z szansami istniejącymi na zewnątrz, opracowuje spójne koncepcje działania w celu stworzenia solidnych podstaw do dalszego, pewnego i długotrwałego funkcjonowania zależy od kierujących nim ludzi.
Co więcej, utrzymanie przez firmę konkurencyjności wymaga świadomości potrzeby dążenia do optymalizacji warunków jej funkcjonowania wobec otoczenia...

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 50


Nadmierne kilogramy masy ciała

Nadchodzi okres świąt Bożego Narodzenia oraz czas licznych zabaw karnawałowych. Spotkania rodzinne, suto zastawione stoły, alkohol i obniżona aktywność fizyczna sprzyjają przybieraniu nadmiernych kilogramów masy ciała. Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu może przyczynić się do nadwagi a nawet otyłości. W poniższym artykule znajdziecie Państwo informacje dotyczące tej problematyki.

Co to jest BMI i jak określić prawidłową masę ciała?
BMI, czyli Body Mass Index to wskaźnik masy ciała obliczany na podstawie wielu wzorów. Najczęściej używanym obecnie jest wskaźnik Queteleta , który pozwala określić granice wagi prawidłowej dla danej osoby, biorąc pod uwagę jej płeć, wagę w kilogramach oraz wzrost w metrach. Po podstawieniu powyższych wartości do odpowiedniego wzoru uzyskuje się informację na temat odchylenia obecnej wagi ciała pacjenta od wagi należnej.

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 54

 

Dłonie - wizytówka kobiety 
Każda kobieta powinna być świadoma, jak wiele mówią  o niej dłonie. Są one wizytówką kobiety zadbanej i eleganckiej. Jednak kluczem do pięknych dłoni są nie tylko kremy, stosowane, kiedy akurat sobie o nich przypomnimy, lecz przede wszystkim właściwa
i regularna pielęgnacja. Dzięki niej bez problemów i większych nakładów pracy, staną się one godne najwyższych pochwał.

Dłonie, oprócz walorów estetycznych, odgrywają także ogromną rolę w naszym codziennym życiu. Po ich wewnętrznej stronie znajdują się receptory niemal wszystkich organów wewnętrznych. Są one słusznie uważane za najważniejszy organ ruchu. Zarówno
podczas gestykulacji, czyli wyrażania uczuć i emocji, jak również podczas każdej innej czynności. Dlatego dłonie są najbardziej narażoną na działanie najróżniejszych czynników zewnętrznych częścią ciała.

Aby skóra dłoni zawsze była w dobrej formie, należy o nią dbać niezależnie od pory roku. W czasie lata, kiedy szkodliwe promienie UV wysuszają skórę, jak również w okresie zimowym, gdy nietrudno o odmrożenia, należy ze wzmożoną częstotliwością nawilżać skórę
i chronić ją przed szkodliwymi czynnikami z zewnątrz. Tym prostym sposobem, skóra dłoni nie stanie się szorstka, stwardniała i popękana.

Kosmetyki & biznes 6/2005, str. 62

 

e-kosmetyk.pl

www.e-kosmetyk.pl

 

 

Prasa kosmetyczna / Kosmetyki / Biznes

 




Być może zainteresują Cię inne pozycje z tej kategorii: