Portret Kobiety

Wydarzenia / Prasa kosmetyczna



Kosmetyki & biznes 04/2006 (29)

Kosmetyki i biznesKosmetyki pielęgnacyjne dla dzieci i niemowląt

W okresie badawczym od lipca 2005 do czerwca 2006 sprzedaż produktów kosmetycznych dla dzieci osiągnęła wolumenowo 5.7mln kg/lt o łącznej wartości 171.3mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku kategoria ta jest stabilna, przy +1% wzroście wolumenu i -3% spadkiem wartości. Rynek ten obejmuje następujące typy produktów: oliwki, mydła, kremy, kosmetyki do włosów, kremy na odparzenia, kosmetyki wielofunkcyjne, do kąpieli, mleczka/balsamy, pudry oraz zestawy

Kosmetyki & biznes 4/2006, str. 8

 

Etykieta w biznesie międzynarodowym

Cz. I Biznesmen z klasą

Ogrodnik Ludwika XVI miał poważny problem, gdyż goście deptali po starannie wypielęgnowanych przez niego klombach. Wreszcie znalazł rozwiązanie. Postawił znaki ‘Nie deptać trawy'. Gdy i to nie pomogło król osobiście wydał dekret zakazujący poruszania się po terenach nimi oznaczonych. Znaki te zwane ‘etiquets' dały początek etykiecie, czyli zbiorowi norm zachowania, zwyczajów i form towarzyskich. Etykieta nieodłącznie wplata się w percepcję każdej z kultur i pozwala tym samym na rozwiązanie wielu problemów związanych z różnicami międzykulturowymi. Nie jest bowiem dla nikogo tajemnicą, że świat nie jest homogeniczną jednością, a ludzie różnie postrzegają te same zjawiska i wydarzenia w zależności od kręgu kulturowego, z którego się wywodzą.

Kosmetyki & biznes 4/2006, str. 26

 

Natura w kosmetyce - powrót do korzeni prawdziwej pielęgnacji, czy sentymentalna podróż?

We współczesnej kosmetyce od pewnego czasu zaobserwować można wzrastające zainteresowanie kosmetykami naturalnymi. Czym są więc kosmetyki naturalne i dlaczego podbijają świat? Coraz częściej zastanawiamy się już nie tylko nad tym, co jemy wybierając produkty żywnościowe bez konserwantów, produkowane według domowych receptur, bez sztucznych dodatków, aromatów i barwników, lecz także nad tym, co położyć na skórę by ją w sposób naturalny pielęgnować. Dieta ma ogromne znaczenie dla naszego wyglądu. Wiemy, że właściwe pożywienie bogate w witaminy oraz przebywanie na świeżym powietrzu sprawia, że włosy, paznokcie, skóra nabierają blasku. Czy zatem zastanawialiśmy się, czym karmimy skórę używając kosmetyków do ciała?

Kosmetyki & biznes 4/2006, str. 36


Historia Diora

„Christian Dior to jedna z najbardziej znanych i prestiżowych marek na świecie. Symbol elegancji i luksusu zarówno w dziedzinie mody jak i perfumerii. Zadziwiające, że sam Dior kierował swoją firmą zaledwie dziesieć lat. Przez ten krótki okres stworzył legendę. Christian Dior urodził sie 21 stycznia 1905 roku w Grandville w Normandii. Jego rodzina należała do zamożnej normandzkiej burżuazji : ojciec Christiana wraz ze swym kuzynem Lucienem Dior stali na czele kilku fabryk produkujących chemikalia. Maly Christian spędził szczęśliwe dzieciństwo w gronie sióstr i braci w domu rodzinnym Diorów zwanym Villa les Rhumbs, o którym powie kiedyś, ze był jego największą inspiracją, a jego otoczenie i architektura zaważyły na stylu Christiana Diora. Projektant wspominał zawsze okres dzieciństwa oraz rodzinną willę Les Rhumbs z największą nostalgia i czułością. Dzisiaj w Grandville w tej samej willi mieści się muzeum poświęcone pamięci Christiana Diora.

Kosmetyki & biznes 4/2006, str. 22

 

Siła opakowań
Producenci opakowań przeznaczonych dla kosmetyków wierzą, że efekty wizualne i innowacyjność przyczynią się do zwiększenia sprzedaży i pojawienia się kosmetyków na najwyższych półkach. Wygląd oraz rozpoznanie marki produktu jest bardzo ważny, zwłaszcza, gdy produkt ma wyróżniać się spośród innych konkurencyjnych. Produkt może być w działaniu fantastyczny, jednak, gdy nie jest widoczny dla oczu zwykłego konsumenta, możliwości jego sprzedaży nie są zbyt wielkie.

Kosmetyki & biznes 4/2006, str. 14

 

 

Kosmetyki i biznes

 




Być może zainteresują Cię inne pozycje z tej kategorii: