Portret Kobiety

Wydarzenia / Prasa kosmetyczna



Kosmetyki & biznes 02/2006 (27)

okladka-2-2006.jpgSpis treści:

 

8 - Rynek kosmetyków kolorowych - raport
14 - Rosyjski rynek kosmetyczny
18 - W jaki sposób i czym pielęgnować suchą cerę
24 - InterCHARM Polska 2006
26 - Reengineering procesów cz. III
32 - Polska "krajem roku" - BioFach 2006
38 - Trzeba się za siebie wziąć
42 - DSM Nutritional Products
46 - Mityczna Amazonia bliżej Europy
54 - Wybieramy Kosmetyk Roku 2005
56 - Znów bujna czupryna
60 - Przeszczep włosów
64 - Top Hair International - Trend 'n Fashion Days
68 - Flos-Lek forever
70 - Historia Chanel
74 - Spotkanie Ambasadora USA z polskimi kobietami
76 - Olejki eteryczne - rewolucja w kosmetyce
78 - Wiosenne nowości perfumeryjne
82 - Salon Wiosna 2006
83 - Salon Poznań 2006
84 - Przemysł Kosmetyczny w Unii Europejskiej
86 - Mini Cooper Cabrio
88 - Artystyczne zdobienie paznokci
92 - Cosmopack & Cosmoproof - Bolonia 2006
94 - Beauty Forum 2006
96 - Zapach - Twój Sprzymierzeńca
Some news in English
102 - New dispenser shows who's BOSS

 

Rynek kosmetyków kolorowych

Na rynek kosmetyków kolorowych składają się produkty do makijażu twarzy, oczu, ust i paznokci. Według badań prowadzonych przez MEMRB w okresie od marca 2005 do lutego 2006 sprzedaż kosmetyków kolorowych wyniosła ponad 54mln sztuk o wartości 613mln złotych. W ciągu ostatniego roku odnotowano +7% wzrost sprzedaży ilościowej w sztukach oraz +5% wzrost sprzedaży wartościowej. Spośród wspomnianych segmentów, podobną popularnością pod względem ilości cieszyły się kosmetyki do ust, oczu i paznokci, najmniejszą (19%) - kosmetyki do twarzy. Wartościowo sytuacja i ranking przedstawiają się następująco: oczy i twarz (po 31%), usta (23%), paznokcie (15%)...

Kosmetyki & biznes 2/2006, str. 8

 

Mityczna Amazonia bliżej Europy

Kosmetyki naturalne, surowce naturalnego pochodzenia .....jednym słowem naturalne piękno. Wykorzystanie substancji pochodzących z roślin dominuje obecnie w trendach światowego przemysłu kosmetycznego. Jeszcze do niedawna kosmetyki naturalne to była niszowa grupa produktów. Obecnie jednak  mają bardzo mocną pozycję, to strategiczny kierunek marketingu w kosmetyce. Naturalne to znaczy bezpieczne i etyczne. Kierunek „ naturalny" daje możliwość  rozwoju marketingowych  kreacji opartych na dobrym samopoczuciu - wellness i holistycznym podejściu do pielęgnacji poprzez działanie, zapach, kolor, formę podania. Natura daje nam niezliczone możliwości, a dla naukowców i producentów to wyzwanie. 

„in-focus Amazonia" w Barcelonie

 

Jest takie miejsce na Ziemi, gdzie  koncentruje się bogactwo natury. To ogromne, zielone obszary amazońskiej puszczy. Jak bardzo cenny to obszar dla przemysłu kosmetycznego świadczy ważne przedsięwzięcie na tegorocznych Targach Surowców Kosmetycznych  In-Cosmetics w Barcelonie. Zorganizowano tam imprezę towarzyszącą  targom pod nazwą „in-focus Amazonia".Na specjalnie przygotowanym obszarze wystawowym  zorganizowano  prezentację  unikalnych  substancji pochodzących z  tropikalnych  lasów. Sprawdzenie dotykiem, powąchanie, obejrzenie kolorystyki zaproponowanych substancji  z deszczowych lasów to  ciekawa lekcja etnobotaniki, lekcja o niezmierzonej przyrodzie skoncentrowanej w jednym miejscu, na powierzchni wystawowej w  hiszpańskiej Barcelonie. Konferencja pod tym samym tytułem „in- focus Amazonia"  to dobre uzupełnienie  pomysłu  przybliżenia  Europejczykom bogatych źródeł surowców z Ameryki Południowej.

Kosmetyki & biznes 2/2006, str. 46

 

Znów bujna czupryna

Nigdy wcześniej nie przypuszczałem, że łysienie będzie dla mnie w przyszłości sporym problemem. Gdy byłem młodym chłopakiem, jeszcze uczniem szkoły średniej, zauważałem u innych kolegów niewielkie zakola. Mój ojciec natomiast miał dość znaczne przerzedzenia w obrębie części czołowej i szczytowej głowy. Ja jednak zawsze miałem bujną czuprynę. Myślałem więc wtedy, że mnie nigdy ten problem nie będzie dotyczył. Po maturze rozpocząłem dalszą edukację na wydziale informatyki Politechniki Poznańskiej, ponieważ  komputery zawsze były moją wielką pasją. Na studiach towarzyszyło mi wiele stresów związanych z egzaminami i ciężką nauką. Do tego dochodziło nieregularne odżywianie i mała ilość godzin snu. Dopiero będąc na trzecim roku miałem więcej czasu wolnego. Poznałem wtedy wspaniałą dziewczynę i bardzo chciałem się jej podobać. Biegałem regularnie do fryzjera by mieć zawsze krótko przystrzyżone włosy, które układałem używając niewielkiej ilości żelu by nie fruwały bezładnie na wietrze. Używałem też dobrych wód toaletowych. Było mnie na nie stać dzięki udzielanym korepetycjom z matematyki i fizyki.

Kosmetyki & biznes 2/2006, str. 56

 

HISTORIA CHANEL

Historia firmy Chanel, a przynajmniej jej pierwsza część, najbardziej malownicza, to przede wszystkim historia pewnej młodej dziewczyny, która w pierwszej połowie XX wieku podbiła świat zarówno w dziedzinie mody jak i perfum. Gabrielle Chanel urodziła się 19 sierpnia 1883 roku w Saumur. Po śmierci matki, gdy mała Gabriela miała dwanaście lat, ojciec, zajmujący się handlem obwoźnym, pozostawił ją w przyklasztornym sierocińcu. Dziewczynka dorastała w samotności - nieszczęśliwe dzieciństwo na zawsze zapisze się w jej pamięci. Gdy była już pełnoletnia, siostry postarały się dla niej o  pracę sprzedawczyni w sklepie z damską odzieżą. Wkrótce uzdolniona Gabriela sama zaczęła szyć ubrania, „kradnąc" po cichu klientki swojej pracodawczyni. Jednak w wieku 20 lat, kiedy marzyła o sławie i pieniądzach, krawiectwo nie wydawało jej się najlepszą drogą do szybkiego osiągnięcia tego celu... Dziewczyna próbowała swoich sił na kabaretowych scenach śpiewając piosenki. Talent, nie wystarczający jednak by zrobić prawdziwą karierę, zjednuje jej z pewnością męską część widowni.  Zaczyna się długa, trwają ca całe jej życie, przygoda Gabrieli, od owych występów zwanej przez przyjaciół Coco, z mężczyznami. I mimo ze z żadnym nie związała się na stałe, to właśnie oni stali często u źródeł jej życiowych sukcesów, ważnych decyzji. I właściwie trudno mówić o jej życiu zawodowym, nie wspominając kilku z nich.

Kosmetyki & biznes 2/2006, str. 70

 

WIOSENNE  NOWOŚCI  PERFUMERYJNE

Chyba powoli staje się tradycja, że prawdziwe nowości perfumeryjne prezentowane są dopiero we wrześniu. Lato to natomiast znakomita okazja by wypuścić na rynek dobrze znane i świetnie sprzedające się wody w wersji „letniej"  - wtedy nawet najbardziej orientalne zapachy stają się bardziej świeże, kwiatowe, przybierają pastelowe, letnie barwy. To prawda, że tej wiosny w perfumeriach pojawiło się zaledwie kilka zupełnie nowych wód.   Z pewnością najbardziej oczekiwaną nowością tego sezonu jest nowy zapach damski Georgio Armani, odpowiednik męskiego Black Code, noszący enigmatyczną nazwę Code for Woman. Nowy, uwodzicielski zapach o ponadczasowej elegancji to esencja kobiecości, która wytwarza wokół siebie aurę tajemniczości.  W tej kompozycji króluje zdecydowanie kwiat pomarańczy, symbol kultury śródziemnomorskiej, z której wywodzi się Armani. Wokół niego spotykamy składniki najwyższej jakości: zeste gorzkiej włoskiej pomarańczy, płatki jaśminu, szczyptę wanilii oraz miód. Wydłużony flakon, ozdobiony z jednej strony orientalnym motywem kwiatów przypominającym haft czy koronkę, to nieustanna gra między światłem i cieniem, tym co widzialne a tym co w domyśle.

Kosmetyki & biznes 2/2006, str. 78 

 

e-kosmetyk.pl

www.e-kosmetyk.pl




Być może zainteresują Cię inne pozycje z tej kategorii: