Portret Kobiety

Zdrowe nogi / Artykuły



Codzienne ćwiczenia stóp dla przyjemności i dla zdrowia

Jeżeli mamy zdrowe, sprawne nogi, to i całe nasze ciało czuje się lepiej. Dlatego codzienna, prosta gimnastyka stóp jest ważnym elementem codziennej higieny każdego człowieka. Dlaczego należy (wręcz trzeba) ćwiczyć? Odpowiedzi wydają się banalnie proste!

Ćwiczenia wzmacniają mięśnie stopy, powodują lepsze ukrwienie, a tym samym rozgrzewają stopy


Oto kilka prostych propozycji ćwiczeń z krzesłem. Proszę pamiętać, że jeśli wykonujemy je na siedząco - nie opieramy pleców. Jeżeli czujemy się niepewnie trzymamy się siedzenia krzesła.

1. Podnoszenie chusteczki, które wspomaga ruchomość palców.
Podkurczamy palce stóp, krótko wytrzymujemy, następnie prostujemy palce. Powtarzamy sześć razy. Następnie palcami stóp podnosimy chusteczkę z podłogi i znowu wypuszczamy - 10 razy prawą i lewą stopą. Dla bardziej zaawansowanych polecamy podnoszenie palcami ołówka. Ćwiczenie wykonujemy na siedząco.

2. Kółeczka, które pozwalają zachować dobrą ruchomość stawów.
Ćwiczenia można wykonywać na siedząco lub na stojąco: opieramy stopę na palcach i piętą wykonujemy ruch okrężne, 10 razy każdą piętą na zewnątrz i 10 razy do wewnątrz. To samo ćwiczenie powtarzamy opierając piętę na podłodze, a ruchy okrężne wykonujemy przodostopiem.

3.Ćwiczenie z piłką.
Siadamy na podłodze z lekko zgiętymi nogami w kolanach, ręce podparte z boku ciała, lekko odchylamy ku tyłowi. Stopami przesuwamy średniej wielkości piłkę do przodu i znowu do tyłu. Powtarzamy 15 razy.

4.Ćwiczenie "fortepianowe" - wzmacnia ścięgno Achillesa.
Zaczynając od dużego palca, po kolei dotykamy mocno kolejnymi palcami podłogi, tak jak przy grze na fortepianie. Następnie dłonią silnie głaszczemy okolicę od pięty w kierunku łydki. Powtarzamy 10 razy.

5.Rozciąganie ścięgien i mięśni.
Na siedząco wyciągamy nogi do przodu i zginamy. Powtarzamy 10 razy. Następnie zginamy grzbietowo stopy i prostujemy. Również powtarzamy 10 razy.

6.Ćwiczenie rozluźniające.
Siadamy na niskim stołeczku i przyciągamy jedną stopę do ciała. Obiema rękoma ujmujemy okolicę kostki i wstrząsamy. Rozluźniamy mięśnie stopy. Powtarzamy 5 razy.

 

Zdrowe Nogi

www.zdrowe-nogi.pl




Być może zainteresują Cię inne pozycje z tej kategorii: